Eilen sitten sain sen verran aikaiseksi, että ilmottauduin iltalukion kursseille. Yhtä kurssia sai metsästää ihan tosissaan.  Olin ajatellut, että viimeisessä jaksossa olisi enää jäljellä  lempiaineeni uskonnon vitoskurssi, mutta jouduin ottamaan sinne myös filosofian kurssin.  Toki filosofia kiinnostaa ja varsinkin kurssi aihe: yhteiskuntafilosofia.  Se vaan riippuu aika paljon opettajasta.  Filosofia on kiinnostavaa muutenkin, mutta en pidä kauheasti siitä oppiaineena.

Nyt olen vähän katsellut ensi syksynä alkavia opintoja.  Riippuu paljon myös perheestä mihin voi hakea.  Tilanne on aika avoinna, mutta kyllä mun pitää koulutus saada.  Tänä päivänä koulutusta arvostetaan paljon, vaikkei koulutus millään tavalla liittyisi hakemaasi työpaikkaan niin siltä työnantajat arvostavat kouluttautumista.

Olen haaveillut aikonani pitkään yliopistoon hakemisesta ja ennen kaikkea sinne pääsemisestä. Viime keväänä sain hankittua itselleni oikeuden osallistua pääsykokeisiin, mutta päätin antaa asian olla. En usko, että yliopisto olisi se mun juttuni, vaikka olisihan se hienoa lukea vuosikausia teologiaa tai historiaa.